Planning Coordinator till Jacobi Carbons AB

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • posted: december 23, 2024
  • industry: Försäljning, marknad, reklam
  • apply-by : januari 12, 2025
  • roma-no-of-positions: 1

Om företaget Jacobi Carbons fortsätter att växa – nu söker vi ytterligare kollegor till Supply Chain-teamet i Kalmar. Lockas du av att jobba med leverantörskedjan i en internationell kontext men ändå i det familjära företaget? Varmt välkommen med din ansökan! Jacobi Carbons AB är en av världens största tillverkare av aktivt kol med kokosnötskal som råvara. Aktivt kol används för rening av bland annat luft och vatten och tillverkas i helägda fabriker i Indien, Sri Lanka, Filippinerna och Vietnam. Koncernen har sitt huvudkontor i Kalmar och omsätter 4 000 MSEK med ca 2000 anställda. Läs mer på www.jacobi.net Tjänstebeskrivning Vi på Jacobi Carbons AB söker nu till vår Supply Chain-avdelning en Planning Coordinator som får en ”spindel i nätet”-roll hos oss. Vi är ett företag i ständig förändring med stort fokus på kvalité och nöjda kunder. I denna tjänst får du möjlighet att utvecklas tillsammans med oss och vårt företag. Din vardag kommer att fyllas med orderplanering, orderuppföljning och problemlösning. Tjänsten innefattar mycket kontakt med våra fabriker, supportgrupp i Malaysia samt vår internationella säljorganisation. Som Planning Coordinator har du kontroll på hela orderprocessen, från planerad inköp-/kundorder till utskeppad container. Det är viktigt att du snabbt får en övergripande bild och kan prioritera utifrån den. Du kommer ha mycket eget ansvar samtidigt som du får stöd av dina kollegor i teamet. Du har en viktig strategisk och samordnande funktion mellan företagets dotterbolag i Asien och Jacobis säljare världen över. Tillsammans med ditt team förbättrar ni processer, flöden och optimerar arbetet på bästa sätt. Tjänsten är heltid och placerad på vårt huvudkontor i Kalmar. Du rapporterar till Global Supply Chain Planning Manager. Kvalifikationer Du som söker har en avslutad eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik, inköp eller supply chain. Har du dessutom arbetslivserfarenhet från inköp och/eller orderplanering är detta meriterande. Som person är du organiserad, kommunikativ och kan snabbt prioritera dina uppgifter. Genom ditt driv och din goda initiativförmåga ser du vad som bör göras och på vilket sätt det ska göras. Vidare har du ett lösningsorienterat arbetssätt, du har lätt för att hantera flera uppgifter parallellt och du manövrerar dessa med en professionell styrning. Rollen är en mycket central och viktig del i vårt team där du har många interna kontaktytor, därav är det viktigt att du är en person som uppskattar att ge support och service. I ditt arbete är du noggrann, stresstålig och flexibel. Du är en välorganiserad administratör som förstår vikten av de arbetsuppgifter som är återkommande samt genomför dessa på ett kvalitativt sätt. Du kommer förmodligen trivas bäst hos oss om du är prestigelös och inte är rädd för högt tempo, emellanåt snabba puckar samt gillar att ta tag i nya utmaningar som dyker upp längs vägen. Vi sätter stort värde på rätt personliga egenskaper som utmärks av att du har ett stort engagemang och driv, är ordningsam, ansvarstagande samt har en positiv inställning. Du är en van användare av MS Office med tyngdpunkt på Excel och har du dessutom arbetat i något större affärssystem är detta meriterande. Kontinuerlig kommunikation med kollegor är av stor betydelse och då vi jobbar i en global kontext är goda kunskaper i engelska, både tal och skrift ett krav. Vad erbjuder vi dig? Vår personal är vår viktigaste resurs. Deras insatser bidrar till företagets utveckling och framgång. Vi vill skapa en säker arbetsplats där vi gemensamt arbetar mot företagets vision. Vi bjuder in dig att följa med på vår resa mot att bli det mest hållbara företaget i branschen. På Jacobi Carbons anser vi att vi har ett ansvar och vi vill vi bidra till ett mer hållbart och bättre samhälle. Dessutom ligger CSR arbete oss väldigt varmt om hjärtat. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt på telefon 0734-666 884 eller e-post [email protected] Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, senast söndagen den 12 januari 2025. I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledningen av den nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.