Administrativ assistent inom Arbetsmarknadsstöd i Östersund
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- Inlagd: december 23, 2024
- Yrkesområde: Kontor, Administration
- Ansök senast : januari 19, 2025
- Antal tjänster: 1
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Dokumentation, administration samt internt och externt samarbete
Som administrativ assistent inom Aktivitetsstöd och Etableringsförmåner ger du administrativt stöd till ledningsgruppen som består av 8 personer och bidrar till att chefernas vardag fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.
I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer
• identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt.
Det är meriterande om du
• har goda kunskaper i Officepaketet
• har erfarenhet av administrativt arbete
• har kunskap om förvaltningslagen
• har erfarenhet av handläggning i någon av våra förmåner.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Placeringsort: Östersund.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Helena Westin, 010-1141369 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen, [email protected] 010-1116600 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Åsa Ahlström, 010-1182559, Saco-S: Matti Norrby, 010-1118476, Seko: Grundström Eliza , 010-1153402.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 19 Januari 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.