Enhetschef till Yrkeshögskolan och Arbetsmarknadsenheten, Kramfors kommun
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- Inlagd: december 19, 2024
- Yrkesområde: Management
- Ansök senast : januari 12, 2025
- Antal tjänster : 1
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
Vi söker en engagerad enhetschef som kommer att ha ett delat ansvar mellan Yrkeshögskolan Höga Kusten och Arbetsmarknadsenheten (AME). Tjänsten erbjuder en unik möjlighet att arbeta med både högre utbildning och arbetsmarknadsinsatser, med målet att skapa positiva förändringar för individer och samhället.
• Yrkeshögskolan Höga Kusten erbjuder eftergymnasial utbildning som är anpassad till arbetsmarknadens behov. Här kan du bidra till att säkerställa hög kvalitet i våra utbildningar inom bland annat hälso- och sjukvård, samhällsbyggnad och historiska hantverk.
• Arbetsmarknadsenheten (AME) riktar sig till personer som har en längre väg till arbete. Vi erbjuder kompetenshöjning genom praktik och tidsbegränsade anställningar, och vårt långsiktiga mål är att individer ska nå egen försörjning genom arbete eller studier.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar, för Yrkeshögskolan Höga Kusten, att ha ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar för enheten. Du leder och kvalitetssäkrar yrkeshögskolans sju utbildningar samt utvecklar och följer upp utbildningarna enligt utbildningsplaner och myndighetskrav. Dessutom samarbetar du med branscher för att säkerställa utbildningarnas relevans och kvalitet samt utvecklar nya utbildningar utifrån kompetensbehov.
För Arbetsmarknadsenheten (AME) har du ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar för enheten. Du har ett övergripande ansvar för verksamhetens planering, utveckling och uppföljning. Vidare samverkar du med kommunens andra chefer och externa samarbetspartners och leder projekt inom arbetsmarknadsområdet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Dokumenterad erfarenhet av ledarskap och vana vid att leda verksamhet mot uppsatta mål.
• Förmåga att arbeta strategiskt och långsiktigt med utveckling av verksamheter.
• Kunskap om yrkeshögskolan, arbetsmarknadsfrågor och samverkan med externa aktörer.
• God digital kompetens och förmåga att hantera flera projekt samtidigt.
Meriterande är erfarenhet av:
• Arbete med yrkeshögskoleutbildningar och arbetsmarknadsfrågor
• Samarbete med myndigheter som Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och regioner.
Som person är du en tydlig, engagerad och relationsskapande ledare som trivs med att motivera och utveckla medarbetare. Du har en god analytisk förmåga och är van att arbeta strukturerat och resultatinriktat.
Körkort samt mycket goda kunskaper i svenska språket är ett krav.
ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
Vänta inte med att skicka in din ansökan då dessa kommer att hanteras löpande.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!
Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html