Kundorienterad telefonist/receptionist- vikariat

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • Inlagd: december 19, 2024
  • Yrkesområde: Kontor, Administration
  • Ansök senast : januari 09, 2025
  • Antal tjänster : 1

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Inom Transportstyrelsen har vi en gemensam växel och vi finns på tre orter, Borlänge, Norrköping och Örebro.  I rollen som telefonist/receptionist kommer dina arbetsuppgifter främst bestå av sedvanliga uppgifter såsom att ta emot besökare, koppla vidare samtal samt vissa administrativa uppgifter. Du kan också komma att få ansvar för administrativa specialuppdrag under kortare eller längre perioder. Arbetsuppgifterna är schemalagda där alla i teamet gör allt. De behöver vara flexibel och tycka om att snabbt ställa om ,mellan olika arbetsuppgifter. Du är en viktig person då du tar emot våra besökande kunder och får både våra interna och externa besök att alltid känna sig välkomna. Dina arbetstider kommer vara mellan kl. 08.00 och 16.30. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - vara Transportstyrelsens ansikte utåt och arbeta med kundmöten via telefon och via besök i vår reception - utföra förekommande administrativa arbetsuppgifter - vid behov arbeta med registraturuppgifter Du måste ha - slutfört en gymnasieutbildning - aktuell erfarenhet av att arbeta som växeltelefonist - aktuell erfarenhet av att arbeta som receptionist - aktuell erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter - mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska - mycket god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska i ditt dagliga arbete. Det är meriterande om du också har - erfarenhet av att arbeta i statlig förvaltning - erfarenhet av att arbeta med diarieföring - erfarenhet av att arbeta med kvalificerad ärendehantering Vi vill att du - är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar - arbetar bra med andra människor, relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt, lyssnar, kommunicerar och bidrar till ett gott arbetsklimat - planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, sätter upp och håller tidsramar - har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt, ser möjligheter i förändringar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tidsbegränsad på 12 månader med möjlighet till förlängning, med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Inger Jidenius, 010 – 495 31 00 [email protected]. ST, Anders Bodving och Saco-S, Johan Stenborg, nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2024-7115. Vi behöver din ansökan senast den 9 januari 2025. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.  Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. http://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Juridik Avdelning Juridik består av sex enheter. Juridikenheterna styr och stöder myndighetens olika avdelningar i juridiska frågor, och enheten Registratur ansvarar för registratur, reception och växel. Vi finns på flera orter. Vår huvudort är Norrköping. Vi bidrar till en enhetlig och effektiv hantering av Transportstyrelsens behov av styrning och stöd i juridiska frågor och i språkliga frågor inom regelgivning. Vi bidrar med styrning och stöd i diarieföring, ad acta och arkivläggning, passerkortshantering, besöksmottagning och växel.

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.