Administratör till Administrativa enheten
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- Inlagd: december 18, 2024
- Yrkesområde: Kontor, Administration
- Ansök senast : januari 06, 2025
- Antal tjänster : 1
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen. Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Administrativa enheten tillhör Socialförvaltningen Hisingens ekonomiavdelning och stöttar förvaltningens kärnverksamheter med verksamhetsnära administration. Vi är 15 medarbetare fördelade på socialkontoren Höstvädersgatan och Borstbindaregatan samt Vågmästaregatan. Vi har tjänster som administratörer, socialadministratörer och Kvalitetsutvecklare/LVS samordnare, LINK (Lokal inköpssamordnare) samt socionom i reception. Aktuell tjänst är administratör och är placerad på Vågmästaregatan.
Tjänsten som administratör hos oss innebär att erbjuda ett kvalificerat verksamhetsnära administrativt stöd och service till verksamheternas chefer och medarbetare. Vi söker dig som tar ett stort ansvar för både enhetens och dina egna arbetsuppgifter. Du är strukturerad och kan planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett tydligt lösningsfokus och har en god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift.
Arbetsuppgifterna består bland annat av att hantera köpt vårdfakturor riktat till specifika enheter, behörighetsadministration i verksamhetssystemet Treserva, samordning och uppföljning av kostnader för köpt vård samt hantering av ärenden från domstolar m fl. Varpå erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva är ett krav.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet från administration. Det är meriterade om du har högskoleutbildning inom administration eller motsvarande.
Erfarenhet av Treserva är ett krav och hantering av så kallade kostnadsfiler i Excel är meriterande.
Som person vill vi att du ska vara serviceinriktad, ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa och samarbeta med andra.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.