DHL Freight söker: Kundservicemedarbetare Backline

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • Inlagd: december 18, 2024
  • Yrkesområde: Kontor, Administration
  • Ansök senast : januari 05, 2025
  • Antal tjänster : 1

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.   DHL Freight:s Kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande våra Inrikesprodukter. Vi är ca 140 medarbetare som arbetar på Smedjegatan 12. Vi hanterar förfrågningar som avser både före, under och efter transport via telefon, mail och chatt från kunder och mottagare belägna i hela Sverige. För oss är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att vi ska kunna leverera en positiv kundupplevelse. Därför är kundfokus samt ditt engagemang som medarbetare oerhört viktigt för oss!    Vill du också vara med? Just nu söker vi medarbetare till vår Backline-avdelning, där vi är 16 personer i teamet. Vi har en arbetsplats där du får möjlighet att växa tillsammans med din avdelning och hela vår kundservice. Vi har en hög teamkänsla där vi hjälper och stöttar varandra. Vi vill ha roligt tillsammans, nå våra mål, få våra kunder att växa tillsammans med oss och fira våra framgångar. För oss är medarbetarengagemanget avgörande för att vi ska lyckas. Arbetsuppgifter och ansvar Du får en utvecklande och spännande roll där du bland annat ansvarar för att hantera olika typer av ärenden och frågor från våra kunder. I rollen ingår återkoppling till såväl kunder som kollegor. Du fungerar som en support-funktion till våra övriga team inom Kundservice samt är även en ingång in till Kundservice för våra gränssnitt i vår DHL Freight-organisation.   Rollen innebär mycket kundkontakt men också att arbeta nära övriga funktioner inom Kundservice samt DHL Freight i stort. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. Dina främsta verktyg är telefon, dator och din förmåga att kommunicera, därför är du van att arbeta i olika system i datamiljöer och gillar att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt.   Profil & Bakgrund Vi söker dig som har ett positivt och flexibelt förhållningssätt och som tar ansvar för att arbeta såväl självständigt som i team. Du är van att arbeta med flera saker parallellt samt arbetar effektivt och noggrant. Du behöver även ha förmågan att se detaljer och förstå deras samband i helheten, så att du kan fatta rätt beslut. Du har en gymnasieexamen, god dator- och systemvana, samt en bra kommunikativ förmåga på såväl svenska som engelska i både tal och skrift.   Som person är du kontaktskapande, kundorienterad, flexibel och vill bidra med en hög servicekänsla gentemot våra kunder och kollegor. Du har erfarenhet av logistikbranschen och god kunskap om DHL Freight och våra produkter.     Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Växjö. Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Välkommen med din ansökan senast 2025-01-05, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Sofie Söderström, Supervisor på email: [email protected].   Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight  - globalt eller DHL Freight Sverige.   Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.   

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.