LÖNEKONSULT TILL KONCEPTHR - GÖTEBORG
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- Inlagd: december 17, 2024
- Yrkesområde: Kontor, Administration
- Ansök senast : januari 17, 2025
- Antal tjänster: 1
Om Koncept HR
Koncept HR är en nationell heltäckande HR partner med bas i Göteborg och Borås.
Vi är den operativa HR byrån som löser våra kunders problem och utmaningar i vardagen.
Vi levererar tjänster med högsta kvalitet inom Lön, Bokföring, Rekrytering, Utbildning och operativt HR arbete.
Koncept HR kvalitetssäkrar svensk arbetsmarknad.
Vi är 13 anställda bestående av Lönekonsulter, HR konsulter, Arbetsmiljöingenjör och Administratör.
Vi jobbar främst med små och medelstora företag, men har även uppdrag ute hos globala företag samt storbolag i Sverige.
Vi erbjuder våra kunder allt från enklare konsultationer, till heltids Interimsuppdrag.
Vi avlastar, stöttar och gör insatser där våra kunder har behov på kort eller lång sikt inom HR- relaterade frågor.
Vi söker nu en lönekonsult på deltid (50 - 60%) med placering i Göteborg till en av våra kunder.
Tillsammans är vi ett kvalificerat stöd i lönekörningen till företag i hela Sverige.
Uppdraget startar 1 februari 2025 och är en tillsvidareanställning.
Kan finnas möjlighet till en heltidsanställning på sikt.
Om tjänsten
Arbetsuppgifterna är att köra lön för bolaget med säte i Göteborg.
Löneadministration, att utifrån lagar och avtal stödja kunden i löneutbetalningarna från ax till limpa. Du svarar på frågor från medarbetarna gällande lönen.
Att prestera kvalitativ löneleverans hos kunden, hantera tolkning av bonussystem, reseräkningar, friskvårdsbidrag och andra uppgifter som gäller för löneleveransen.
Du förväntas vara på plats minst två dagar i veckan hos kund. Resterande tid kan vara på distans. Du har regelbunden kontakt med Koncept HR och sex kvalificerade lönekonsulter. På plats i bolaget finns två löneadministratörer som är en del av teamet som kan bolagets processer och rutiner.
Om dig och kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad löneadministratör. Det är ett krav att du har minst tre års erfarenhet av hela löneprocessen. Du kan AGDA och har arbetat i programmet. Sök inte denna tjänst om du inte möter kvalifikationerna.
Du ska vara teamorienterad och stötta där det behövs. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.
Du är en god kommunikatör och kan på ett pedagogiskt sätt ge information, både muntligt och skriftligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du är flytande i svenska i tal och skrift.
Kontakt
För frågor om tjänsten ta kontakt med vår VD Maria Ljungqvist 0761 388 155 eller skriv till [email protected]
Vi praktiserar löpande urval och intervjuer så du är välkommen med din ansökan redan idag.