Digital marknadsförare till konsultuppdrag på deltid

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • Inlagd: december 17, 2024
  • Yrkesområde: Försäljning, marknad, reklam
  • Ansök senast : juni 05, 2025
  • Antal tjänster : 1

Vi söker en engagerad och kreativ Digital Marknadsföraretill ett spännande deltidsuppdrag (cirka 50%) hos en av våra kunder i Stockholm, där en av våra ekonomikonsulter arbetar. Uppdraget startar i början på nästa år ocherbjuder en dynamisk och växande arbetsmiljö. Uppdraget löper initialt 6 månader men tanken äratt det ska bli på lång sikt.

Om rollen

I rollen som digital marknadsförare kommer du att arbeta på organisationens huvudkontoroch ävenstödja verksamhetens regionkontor. Du kommer att vara ett bollplank för att hjälpa till att fördela marknadsföringsbudgetar och ge vägledning kring bästa sättet att använda resurser för att nå företagets målgrupper.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Kommunikation och innehållsskapande: Skriva och publicera nyhetsbrev, samt skapa och uppdatera innehåll på intranätet och företagets externa hemsida.
  • Sociala medier: Ansvara för företagets närvaro på sociala medier, inklusive Facebook, Instagram, TikTok och YouTube. Du ska kunna anpassa budskap till olika målgrupper och följa trender för att optimera engagemang och räckvidd.
  • Strategisk rådgivning: Vara en rådgivare till regionkontoren i frågor om marknadsföringsbudget och hjälpa till att ta fram konkreta idéer och förslag för marknadsföring i deras respektive regioner.
  • Trendspaning och analys: Följa de senaste trenderna inom sociala medier och digital marknadsföring och kunna presentera insikter och rekommendationer för att attrahera fler intressenter.
Din profil

Vi söker dig som:

  • Har erfarenhet av digital marknadsföring och är en skicklig kommunikatör.
  • Är självständig, har en förmåga att komma med egna idéer och kan ta initiativ i arbetet.
  • Har goda kunskaper inom sociala medier och vet hur man anpassar kommunikation för olika plattformar och målgrupper.
  • Är analytiskoch har en förmåga att följa och förstå digitala trender.
  • Är bra på att skriva och skapa engagerande innehåll, både för interna och externa kanaler.
  • Har erfarenhet av att arbeta med budgetfördelningoch kan ge vägledning till andra avdelningar.
  • Talar och skriver på svenska och engelskapå en hög nivå.

Företaget har kontor i södra Stockholm och erbjuder en hybridmodell.

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan.

Har du några frågor är du också välkommen att höra av dig via email till [email protected]

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.