Kundservicemedarbetare till Essentra Components!
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- Inlagd: december 17, 2024
- Yrkesområde: Kontor, Administration
- Ansök senast : januari 16, 2025
- Antal tjänster : 1
Drivs du av att arbeta serviceinriktat och vill arbeta på ett företag som verkar för något viktigt kan vi ha rollen för dig! Just nu söker vi en kundservicemedarbetare till Essentra Components!
Essentra är en global, marknadsledande tillverkare och leverantör av plast- och metallkomponenter för kunder inom tillverkningsindustrin, som nu söker nästa stjärna till sitt team i Mölndal!
Information om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare kommer du tillhöra ett prestigelöst team som längtar efter att ta emot dig! Kontoret är beläget i Mölndal där ni tillsammans hanterar inkommande ärenden från slutkund både via mail och telefon. Kontoret i Mölndal som också är det nordiska huvudkontoret, ansvarar för försäljning och distribution i Sverige, Norge, Island och Danmark. Företaget har även en filial i Finland som ansvarar för den finska och baltiska marknaden!
Essentra finns i 29 länder med ca 3500 anställda! På kontoret i Mölndal är ni 27 personer varav 9 kommer ingå i ditt team. Tillsammans med lager-, försäljning-, och ekonomiavdelning kommer kundtjänstteamet vara en nyckelspelare till att Essentras kunder får uppleva service i världsklass! I teamet kommer du tillsammans med tre kollegor arbeta med orderhandläggning, där ni är i nära samarbete med kvalité, inköp säljavdelning och lager!
I din roll är det stundtals mycket att göra och du kan komma att ställas inför varierade situationer i det dagliga arbetet. För att trivas i den här rollen ser vi att du har ett utpräglat servicetänk mot både kollegor och kunder, hög arbetsmoral och trivs i en miljö där du får skapa egna strukturer. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord, men att du anställs direkt hos Essentra!
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som drivs av kundservice och hög kundnöjdhet. Vidare motiveras du av att utvecklas i din roll tillsammans med dina kollegor, där ni tillsammans når uppsatta mål! Vanliga arbetsuppgifter är orderhantering, leveransbevakning, administrering av reklamations- och returärenden samt transport- och godsförfrågningar.
I din roll kommer du även besvara frågor avseende fakturor, produkter, tjänster och priser, med dator och telefon som främsta verktyg!
Du erbjuds ett varierande och stimulerande arbete med goda möjligheter att påverka och utveckla arbetsinnehållet. Du kommer att ingå i ett kundserviceteam som består av kunniga och engagerade medarbetare!
Vi söker dig som
• Har erfarenhet av kundservice sedan tidigare i en liknande roll
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket, såväl i tal som skrift
• Har god datorvana och goda kunskaper i MS Office
Meriterande erfarenheter
• Har tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics 365
• Har kunskaper i något av de nordiska språken
För tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du är flexibel lagspelare. Du är en ansvarstagande problemlösare, arbetar strukturerat och kan behålla lugnet i stressade situationer, då du snabbt kan behöva anpassa dig efter nya och förändrade situationer!
START: Omgående, med viss flexibilitet för rätt person
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg, Mölndal
URVAL: Sker löpande
Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]