HR-administratör
- Inlagd: december 12, 2024
- Yrkesområde: Kontor, Administration
- Ansök senast : maj 31, 2025
- Antal tjänster : 1
Vi söker en HR-administratör till uppdrag hos myndighet inom det svenska kraftsystemet.
Tjänsten är på heltid, och säkerhetsprövning krävs.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och säkert - idag och i framtiden.
Som HR-administratör har du ett viktigt jobb som administrativt stöd inom just rekrytering, utbildningsadministration och utbildningskoordinering.
Gemensamma funktioner stöttar hela organisationen och jobbar dagligen för att förverkliga myndighetens gemensamma mål. Divisionen består av kommunikation, HR, rättsavdelning, inköp, säkerhet och beredskap, fastighet och hållbarhet. Vi söker dig som har jobbat några år med HR/- rekryteringsadministration och som har haft detta som din primära arbetsuppgift.
Du kommer att tillhöra Enhet Rekrytera & attrahera som idag består av 15 medarbetare fördelat på rekryterare, rekryteringsadministratörer och employer branding specialist. Enhetens uppdrag innebär att vara chefsstöd vid rekrytering, att stödja chefer löpande under hela rekryteringsprocessen samt säkerställa en kvalitativ introduktio av nya medarbetare och konsulter.
Enheten ansvarar för myndighetensstrategiska arbete inom employer branding och ansvarar för aktiviteter gällande studentrelationer, studentmässor och andra evenemang för att attrahera nya medarbetare till myndigheten.Arbetsuppgifter
Som HR administratör är ditt huvudansvar att i nära samarbete med rekryterarna i teamet arbeta i rekryteringsprocesser och tillsammans med kollegorna på enheten fortsätta att utveckla befintlig rekryteringsprocess och dess olika moment.
- Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat;
- Administrativt stöd inom primärt rekrytering,
- personaladministration
Du ansvarar för den avslutande rekryteringsadministrationen såsom:
- anställningsavtalshantering
- anställningsavtal
- uppdateringar i administrativa system (UBW),
- kontakt med personalsäkerhetsenhet m.m
Krav (OBS, obligatoriska)
Avslutad högskoleutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap EllerAvslutad gymnasieutbildning och minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete inom HR området.Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete såsom rekryteringsadministration eller motsvarande. Minst 2 års vana av att arbeta i system, såsom HR-system, ekonomisystem, rekryteringssystem, utbildningssystem.
Meriterande
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee.Minst 1 års arbetslivserfarenhet av UBW/agressoMinst 1 års arbetslivserfarenhet av administrativ koordinering kopplat till konferenser/utbildningar.
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!