Löneadministratör
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- Inlagd: november 21, 2024
- Yrkesområde: Kontor, Administration
- Ansök senast : december 04, 2024
- Antal tjänster : 1
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun.
Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Stöd och utveckling, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning.
Löneenheten är en del av HR och består av 17 medarbetare. Löneenheten leds av en lönechef. Enheten ansvarar för kommunens löneadministration, lönesystem, personalarkiv, pension och kollektivavtalade försäkringar.
Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en löneadministratör till vår löneenhet. Som löneadministratör kommer du att ingå i ett team med lönespecialister och löneadministratörer. Som löneadministratör arbetar du i huvudsak med löneadministrativa uppgifter som registrering av anställningar, löneunderlag, frånvaro och avslut samtidigt som du gärna svarar på chefer och medarbetares frågor i vår lönesupport. Du arbetar också med kvalitetskontroller, intyg och reseräkningar. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar ca 6000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering. Är du en person som gillar förändringar och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss.
KVALIFIKATIONER
Formella kompetenser:
• Uttagen gymnasieexamen
• Har mycket god dator- och systemkunskap (system samt Office med fokus på Excel)
• Har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
• Har erfarenhet av löneadministration
• Eftergymnasial utbildning inom löneadministration (minst 1 år) eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet av löneadministration inom offentlig verksamhet.
Personliga kompetenser:
• Är strukturerad och gillar ordning och reda
• Har mycket bra samarbetsförmåga
• Har förmåga att motivera dig själv och är flexibel
• Vill arbeta med löneadministration på ett nytt och modernt sätt då vi satsar på digitalisering och ständigt utvecklar vår löneprocess
• Är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• Vill hjälpa andra med din kunskap och är serviceinriktad
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.