Operativ säljansvarig
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- posted: november 20, 2024
- industry: Management
- apply-by : december 19, 2024
- roma-no-of-positions: 1
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och ansvarstagande person som söker en varierad och utvecklande roll? Vi söker en säljansvarig till vårt auktionsföretag – en tjänst där du får arbeta brett, nära kunderna och med stort ansvar för affärens framgång.
Som säljansvarig hos oss blir du en nyckelperson i företaget. En viktig del av ditt arbete handlar om att bygga och vårda långsiktiga relationer med våra kunder. Du ansvarar för försäljning, deltar i upphandlingar och ser till att skapa mervärde i varje kontakt. Vi hanterar ett brett utbud av fordon, såsom bilar, grävmaskiner, entreprenadmaskiner och lastbilar, vilket gör rollen omväxlande och stimulerande. Våra kunder består av kommuner, regioner, myndigheter, samt större och mindre privata företag.
Då vi är ett mindre företag där alla hjälps åt, kommer en stor del av ditt arbete även innefatta en variation av både praktiska och administrativa uppgifter. Du kommer exempelvis hjälpa till att hämta fordon hos våra kunder. Efter att fordonen sålts har du en viktig roll i kontakten med köparna, där du ser till att hela processen flyter smidigt – från administrationen till utlämning av fordonen. Ibland innebär det att lösa eventuella frågor eller utmaningar som kan uppstå. På den administrativa sidan kommer du att lägga upp fordon i vårt system, hantera lösning av leasingkontrakt och sköta dialogen med banker.
Denna mix av arbetsuppgifter gör rollen bred och varierande, och du kommer vara en viktig del av att säkerställa att våra kunder får den bästa möjliga upplevelsen.
Din Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning, som har en stark ansvarskänsla och ett kundfokuserat arbetssätt. Med en entreprenöriell inställning och starkt självdriv är du van vid att ta egna initiativ och skapa resultat, samtidigt som du uppskattar att vara en del av ett team där alla hjälps åt. För oss är det viktigt att du har förmågan att bygga långsiktiga relationer och förvalta det förtroende våra kunder har för oss som en stabil och pålitlig samarbetspartner.
Erfarenhet från fordonsbranschen eller ett intresse för fordon är meriterande. Flera körkortsbehörigheter är också ett stort plus, då vi hanterar många olika typer av fordon. Det som verkligen gör dig rätt för rollen är din prestigelösa inställning och viljan att jobba både strategiskt och operativt – från försäljning till administration och praktiska insatser.
Hos oss får du en bred roll i ett mindre företag där vi stöttar varandra och har kul tillsammans. Vi erbjuder kollektivavtal och en arbetsmiljö där dagarna går snabbt. Vi ser gärna att du på sikt tar ännu större ansvar och blir en central del av företagets utveckling.
Placering: på vår anläggning i Arlandastad
Arbetstider: 8:30-16:30
Om du söker en tjänst där du får kombinera affärsutveckling, kundrelationer och praktiskt arbete, är detta en unik möjlighet. Skicka in din ansökan och bli en del av vårt team!
Om företaget
Fordonskammaren AB är Sveriges första förmedlare av begagnade fordon genom auktioner på egen marknadsplats. Verksamheten grundades redan 1983 och är idag ett av Sveriges ledande auktionshus för fordon.
Fordonskammaren är huvudsakligen inriktat på försäljning av så kallade företagsfordon; avtalskunderna utgörs av företag, kommuner och myndigheter med vagnparker, finans- och leasingbolag samt bilhandlare och generalagenter.
På köpsidan vid auktionerna är privatpersoner också en viktig kundkategori. Marknadsföring av objekten sker dels via bolagets egna webbsida, och dels via bred annonsering på internet via olika köp- och säljsajter som Blocket.se och Bytbil.com.
Fordonskammaren levererar heltäckande lösningar för sina kunder. I samband med auktionsuppdragen erbjuder Fordonskammaren ett stort antal extratjänster såsom reparationer, rekonditionering, tester, avrustning, transport, finansiering, försäkring och garanti.
Fordonskammaren har egen depå och anläggning samt huvudkontor i Arlandastad, strax norr om Stockholm. Bolaget har även tillgång till anläggningar i andra delar av Sverige via samarbetspartners.
Kontaktuppgifter
Frågor om tjänsten och processen besvaras av June Pärnänen, tel. 070 622 60 19, mail [email protected]. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan avslutat ansökningsdatum, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.