Controllerassistent till PreZero Recycling AB
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- Inlagd: november 19, 2024
- Yrkesområde: Kontor, Administration
- Ansök senast : december 01, 2024
- Antal tjänster : 1
Om företaget
PreZero Recycling AB strävar mot att främja varje medarbetares professionella utveckling samtidigt som vi stödjer en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär och vi känner stolthet över att dela visionen om en mer hållbar morgondag. PreZero Sverige AB är ett avfalls- och återvinningsföretag som ingår i det internationella miljöbolaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i 11 länder. I Sverige är vi cirka 1200 medarbetare på drygt 60 orter.
PreZero ser mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar sökande oavsett bakgrund och livssituation.
Tjänstebeskrivning
Är du redo för nästa steg i din karriär? PreZero i Mariestad söker nu en Controllerassistent som vill vara med och göra skillnad! Här får du chansen att arbeta nära verksamheten och bidra till viktiga ekonomiska beslut.
I din roll som controllerassistent kommer du ansvara för vidimering av leverantörsfakturor, avstämning av avräkningar, attestering av betalningar, bokföringsorder till redovisningen och krediteringar. Månadsvis utför du balansavstämningar och säkerställer tillsammans med regioncontroller att avsättningar är korrekta. En viktig del i ditt arbete är också den dagliga administrationen där kundstatistik och värdering av månadsbokslut ingår.
Rollen innefattar även uppföljning av förfallna kundfordringar och investeringar, samt aktiv medverkan i budgetprocessen där du stöttar avdelningschefer och regionchef.
Din anställning börjar hos NearYou med goda chanser till en fortsatt anställning hos PreZero Recycling AB efter 6 månader. Arbetet utförs under dagtid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Erfarenhet av avstämning och månadsbokslut samt kunskap av SAP är ett stort plus. Det är viktigt att du har goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel.
För att trivas och lyckas i rollen är du en flexibel person som uppskattar en varierad arbetsmiljö. Du har en god samarbetsförmåga och ett prestigelöst förhållningssätt. Vi ser också att du är självgående, ansvarstagande och kan hantera dina arbetsuppgifter självständigt och noggrant. Du arbetar strukturerat och organiserat, med en naturlig förmåga att planera och prioritera för att nå bästa resultat.
Låter det intressant?
Har du frågor, så tveka inte att ringa kandidatansvarig Karinna Tuzinovic tel 072 819 82 59. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.
Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.
Att arbeta som konsult på NearYou
Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.
Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.