Redovisningssamordnare för spännande uppdrag i Göteborg

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • Inlagd: november 19, 2024
  • Yrkesområde: Kontor, Administration
  • Ansök senast : november 26, 2024
  • Antal tjänster : 1

Har du vana avatt kartlägga arbetssätt och processer vad som gäller för hur fakturaunderlag tas fram? Trivs du i en roll präglad av kvalitetssäkring och framåttänkande? Läs gärna nedan och sök tjänsten redan idag!Om uppdraget

Vi söker nu, till vår kund belägen i centrala Göteborg, en kvalitetssamordnare/redovisningssamordnare, som ska arbeta 100% med start den 1 december 2023 fram till och med 30 juni 2025. Arbetet görs under kontorstider mellan 8:00-16:30 och utförs dels från kundens lokaler samt dels på distans om så önskas och fungerar för verksamheten. Kunden har lokaler att arbeta utifrån,på två olika adresser,Rosenlundsgatan 4 och Gårdavägen 2.

Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia.Dina arbetsuppgifter

Vi söker en konsult som i rollen som Kvalitetssamordnare för intäktsunderlag ska stärka avdelningen Digital infrastrukturs förmåga inom området ekonomi. Avdelningen Digital infrastruktur består av tre verksamhetsområden och två stödenheter. Du kommer att tillhöra enheten Digital infrastruktur - Strategi och portfölj.

På enheten arbetar bland annat verksamhetskontroller ekonomi, tjänstestrateg och portföljledare. Enhetens uppdrag är att stödja avdelningen Digital infrastrukturs arbete med utveckling och samordning av aktiviteter som rör helheten. Arbetet innebär att:

  • Fortsätta det arbete som påbörjats inom avdelningen med att säkerställa fakturaunderlag och kvalitetssäkring
  • Fortsätta arbetet med gemensamma rutiner och arbetssätt
  • Fortsätta arbetet med att ta fram gemensamma processer och rutiner för kundens olika varianter av underlag för fakturering
  • Vara stöd i förändringsarbete och i ett genomförande av gemensamma processer
  • Arbeta med att kartlägga befintlig process för budgetarbete och föreslå förändringar
  • Agera avdelningens kontakt mot ekonomifunktionen
  • Vara stöd åt verksamhetschefer och enhetschefer i arbetet med fakturaunderlag
  • Samverka med andra relevanta roller inom förvaltningen och inom avdelningen
  • Vara stöd i genomförandet av nödvändiga åtgärder

Dina kvalifikationer

  • Relevant högskoleutbildning omfattande minst tre (3) år eller likvärdig utbildning
  • 3-5 års arbetserfarenhet av grundläggande ekonomi
  • 2-4 års arbetserfarenhet med ekonomi inom leverans av IT-tjänster (tjänsteekonomi)
  • God förståelse för komplicerade prissättningar av IT tjänster
  • Har god kunskap inom anskaffning och ekonomisk förvaltning av IT utrustning
  • Erfarenhet från arbete som controller inom ekonomi
  • Erfarenhet från att effektivisera faktureringsflöden
  • 2 års erfarenhet av arbete med Excel inom ekonomi
  • Generell erfarenhet och kompetens av processarbete
  • 2-4 års erfarenhet av arbete med fakturering, faktureringsunderlag och arbete med intäkter
  • Erfarenhet från offentlig verksamhet

Meriterande

Det är meriterande om du tidigare arbetat inom Göteborgs Stad

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 26 november.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.