Arbetshandledare för sektorsvaktmästare

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • posted: november 19, 2024
  • industry: Bygg, Anläggning
  • apply-by : december 08, 2024
  • roma-no-of-positions: 1

Vård- och omsorgsförvaltningen testar, under år 2025, ett nytt koncept med sektorsvaktmästare, som i huvudsak ska hjälpa sektorerna med det som inte verksamhetsvaktmästare på Teknisk förvaltning kan hjälpa till med. Helt enkelt ska de hjälpa till med arbeten som faller på hyresgästen att göra när det gäller kommunens egna fastigheter eller fordon. Det kan exempelvis handla om snöskottning, köra förvaltningens fordon till service/besiktning samt utföra enklare vaktmästeritjänster. Enheten för Infrastruktur söker nu en arbetshandledare, på projekt under ett år (2025), till våra sektorsvaktmästare och söker dig som har erfarenhet av att stödja andra personer till utveckling och förändring samtidigt som du har vana av praktiskt arbete. Du behöver helt enkelt vara händig, vara van vid socialt arbete samt ha en förmåga att planera arbetsinsatser och lyfta medarbetare.  Tjänsten är en projektanställning, på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.  Om rollen Som arbetshandledare tillvaratar du dina medarbetares förmågor genom handledning och stöd i arbetet i syfte att pröva och utveckla arbetsförmågan. Arbetshandledningen sker genom dialog och praktiskt arbete sida vid sida med deltagare. Arbetet innebär att du ansvarar för att de tjänster som verksamheten levererar utförs. Detta genom planering, ledning och anpassning av arbetsuppgifterna. Du ansvarar för att leda sektorsvaktmästarna under deras arbetsdagar och samarbetar med systemadministratörerna och biträdande enhetschef vid enheten för Infrastruktur. Tillsammans planerar ni arbetsfördelningen och utvecklingen av dessa tjänster. Dina uppgifter kommer bland annat att inkludera: • Koordinera och leda vaktmästarteamets dagliga arbete • Planera och prioritera inkomna uppdrag • Säkerställa att arbetsuppgifterna utförs med hög kvalitet och effektivitet • Hantera kontakt med verksamheter samt bemöta deras behov och önskemål • Bidra till att utveckla och förbättra våra arbetsmetoder och rutiner Vem är du?  För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har: • Minst gymnasial utbildning inom pedagogik, socialt arbete eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig • En förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och lösa problem • Kunskap inom underhållsarbete och fastighetsskötsel är meriterande • Starka kommunikationsfärdigheter och lätt för att samarbeta Vi uppskattar om du är en person som tar ansvar, är ordningsam och trivs med att jobba i team. Som arbetshandledare spelar du en viktig roll i att skapa en positiv arbetsmiljö där alla känner sig delaktiga och värdefulla. Som person söker vi dig som är lugn, trygg och stabil. Att vara arbetshandledare innebär till stor del att fungera som förebild i arbetssituationen, därför kommer du att delta aktivt i alla förekommande arbetsuppgifter.  B-körkort är ett krav för tjänsten. Ansök senast: 2024-12-08 Vi ser fram emot att höra från dig! Östersunds Kommun – tillsammans gör vi livet bättre! Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom Falck Healthcare Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html  Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat är att vara med och skapa förutsättningar för att alla i Östersund ska kunna leva enklare, rikare och tryggare liv. Hos oss kan det innebära att du jobbar med människor i alla åldrar inom funktionshinder, LSS, hemtjänst eller särskilt boende. Det är viktigt. På riktigt.

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.