Vi söker undersköterskor till digital hemtjänst!

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • posted: november 19, 2024
  • industry: Hälso-, sjukvård, Omsorg
  • apply-by : december 03, 2024
  • roma-no-of-positions: 3

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vård- och omsorgsförvaltningen består av fyra avdelningar: Bistånd och hälsa, Funktionsstöd, Äldreomsorg samt Stöd och utveckling. Vård- och omsorgsnämnden ansvarar politiskt för förvaltningens arbete. Vår verksamhet handlar om att ge omsorg, stöd och service till äldre personer och till personer i behov av funktionsstöd. Vi utför även viss hälso- och sjukvård. Visionen är bl a att våra insatser ska genomföras tryggt, säkert, värdigt och med inflytande. Vi är ca 850 medarbetare som har våra arbetsplatser runt om i kommunen och vi är en blandning av stödassistenter, undersköterskor, sjuksköterskor, stödpedagoger, biståndshandläggare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, omsorgshandledare med flera. Nu söker vi tillskott till vår digitala hemtjänst, är du nyfiken på att utveckla din kompetens och gillar att arbeta med digitalisering? Då kan du vara den vi söker! ARBETSUPPGIFTER Hemtjänsten i Partille kommun har länge arbetat aktivt med digitalisering som metod för verksamhetsutveckling. I september 2024 startades ett digitaliseringsteam upp i hemtjänsten; digital hemtjänst. Nu behöver gruppen utökas! Genom att bli en av oss har du möjlighet att vara med att utforma och prova nya arbetssätt tillsammans med kollegor och andra professioner i samverkan. Är du sugen på att förena din omvårdnadskunskap med den digitala framtiden, då kanske det är dig vi söker.  Att arbeta i digitaliseringsteamet innebär vanligt förekommande arbetsuppgifter inom hemtjänsten. Du kommer exempelvis att åka ut på larm och genomföra omsorg, omvårdnads- och serviceinsatser hos våra brukare som vanligt men en större del av tjänsten handlar om att identifiera, initiera, installera och implementera digitala lösningar och välfärdsteknik som kommer göra hemtjänsten mer effektiv och trygg. Du kommer att ingå i ett team om sju kollegor som utöver omvårdnadsinsatser även sköter installationer och avinstallationer av larm, installationer av digitala tillsyner samt förprogrammering och installationer av läkemedelsgivare. På sikt ser vi även att du kan komma att hålla utbildningar inom våra digitala system. Som medarbetare hos oss i hemtjänsten kommer du till en trivsam arbetsplats som kontinuerligt arbetar med verksamhets- och kompetensutveckling. I uppdraget arbetar du mycket självständigt samtidigt som du har en nära dialog med din arbetsgrupp, samordnare, enhetschef och sjuksköterskor. Du arbetar aktivt med att skapa trygghet hos varje brukare genom ett lyhört och professionellt bemötande. I ditt arbete ingår även social dokumentation.  Hos oss schemaläggs du att arbeta tre av sex helger under en schemaperiod, önskar du att arbeta fler helger än tre så får du 1000kr brutto extra per arbetat tillfälle. Ett arbetspass motsvarar ett tillfälle och totalt får du arbeta högst fyra extra tillfällen, detta gäller så länge du är tillsvidareanställd. Arbetstiderna varierar mellan dag och kväll samt helg. Vanligt förekommande arbetstider är 07.00-15.30, 07.00-16.30, 13.00-22.00 och 15.00-22.30. Vi tillämpar 37 timmars arbetsvecka för vår personal som arbetar dag och kväll. Till vårt upptagningsområde är det enkelt att ta sig då vi befinner oss på bekvämt avstånd från kollektivtrafiken och knytpunkten Partille Centrum, digital hemtjänst utgår från Forellen. Vi ser fram emot att träffa dig! KVALIFIKATIONER Vi söker i dig som är utbildad undersköterska. Uppdraget kräver B-körkort samt att du har gedigen erfarenhet från arbete inom hemtjänsten och är trygg i din roll med goda referenser. Har du påbyggnadsutbildning - specialistutbildning inom digitalisering, eller har arbetat med digitaliseringsfrågor inom hemtjänsten ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat med trygghetslarm. Social dokumentation är en viktig del i arbetet, vilket innebär att du behöver kunna uttrycka dig väl i det svenska språket i både tal och skrift. Som person vill vi att du är trygg i ditt uppdrag som undersköterska, där du självständigt kan utföra ditt arbete och motiveras av bredden av situationer som kan uppstå under en arbetsdag i hemtjänsten. Du håller dig uppdaterad inom digitalisering för vård- och omsorg och har lätt för att ta till dig nya system och lösningar. Vidare tror vi att du är en pedagogisk person som lyssnar in de du möter och anpassar din kommunikation efter dem. Vi sätter stort värde vid god samarbetsförmåga och ett gott bemötande mot såväl brukare som närstående och arbetskamrater. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll. Löpande urval och intervjuer tillämpas i denna rekryteringsprocess. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. Vi hanterar rekryteringen digitalt och alla ansökningar behöver inkomma genom Visma Recruit och ej via e-post. OBS! Har du skyddade personuppgifter? Kontakta rekryteringens HR-specialist direkt på telefon 031-3922002 så hjälper vi dig med en säker ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det är obligatoriskt för befattningen att genomgå ett digitalt språktest för att säkerställa kompetensen i nivå med B2 enligt Europarådets standard innan intervju. Observera att processen avbryts vid ej godkänt språktest. Du kommer att behöva identifiera dig med Bank-ID för att genomföra språktestet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.