Arkivarie/registrator till kund i Göteborg
- posted: november 19, 2024
- industry: Kontor, Administration
- apply-by : november 25, 2024
- roma-no-of-positions: 1
Har duerfarenhet avdokument- och ärendehanteringssystem och vill arbeta vid behov? Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en arkivarie/registrator till vår kund i Göteborg som är verksam inom fastighetsbranschen.Tjänsten startar omgående ochinnebär en behovsanställning via Bemannia där du genomsnittligen arbetar cirka fyra timmar i veckan. Arbetstimmarna varierar från vecka till vecka.Arbetet sker på kundens kontor i centrala Göteborg.Dina arbetsuppgifter
I denna tjänstarbetar du tillsammans med kundens registrator och administratör. Du kommerstötta och svara på frågor frånmedarbetare kring kundens nya system Ciceron. Vidare exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma i denna tjänst:
- Handlägga ärenden rörande utlämnande av allmän handling
- Söka och ta fram handlingar, genomföra sekretessbedömning, och lämna ut allmänna handlingar från både analoga och digitala arkiv
- Ordna och förteckna arkiv utifrån stadens principer/regler
- Framställa arkivredovisning/informationsredovisning (arkivbeskrivning, klassificeringsstruktur, dokumenthanteringsplaner)
- Informationsvärdera handlingar och utarbeta bevarande- och gallringsframställningar för beslut hos Regionarkivet/Arkivnämnden
- Utifrån fastställda gallringsbeslut bedöma vad som ska bevaras och vad som kan gallras, verkställa föreskriven gallring
- Delta vid arkivmyndighetens tillsynsbesök, planera och genomföra åtgärder i förekommande fall
- Planera och genomföra leveranser till Regionarkivet/Arkivnämnden
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning arkivvetenskap 40p (60hp) eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete erfarenhet av arbete med arkivfrågor i offentlig verksamhet
- Kunskaper i MS Office eller likvärdigt kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Ciceron, Visual Arkiv)
- Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
- Kunskap i standarder inom arkivområdet
- Noggrann och strukturerad
- God kunskap i Göteborgs stads version av Ciceron
- God pedagogisk kunskap
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 25 november.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 169 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.