VD koordinator till Café Crema
- Inlagd: november 17, 2024
- Yrkesområde: Kontor, Administration
- Ansök senast : november 30, 2024
- Antal tjänster: 1
VD koordinator till Café Crema – en central roll i ett växande Café kedja i Stockholm!
Café Crema växer, och vi söker nu en engagerad, driven och strukturerad koordinator som vill bli en del av vårt team. I denna nyckelroll kommer du att arbeta nära vår VD och våra kunder för att säkerställa smidiga och effektiva processer i vår dagliga verksamhet. Din insats kommer vara avgörande för att driva utvecklingen och bolaget framåt och avlasta i både strategiska och operativa uppgifter.
Om oss
Vi är ett familjärt café utöver det vanliga där hög kvalitet och service står i centrum och är en stor del av vårt dna. För att uppnå det så vet vi att det är viktigt att våra anställda känner en gemenskap och drivkraft i arbetet. Vi är inte rädda för att sätta höga mål och att våga ta risker, för vi är övertygade om att rätt inställning tar oss långt och även smittar av sig på alla som är med på vår resa.
Idag har vi två caféer och en gelateria i namnet Gelato Crema, men det är bara början. Joina vår resa idag för att bli en del av familjen och utvecklas tillsammans med oss!
Din nya roll
Du kommer att arbeta nära vår VD och stödja honom i olika administrativa och organisatoriska uppgifter. Ditt fokus blir att underlätta och strukturera vardagen. Du kommer bland annat:
- Hantera kundförfrågningar och beställningar – säkerställa hög nivå av service i varje interaktion och lägga in och hantera kundbeställningar.
- Ansvara för leverantörsbeställningar och lagerhållning – skapa flöde och ordning i verksamheten så att allt flyter på bra.
- Ta hand om olika ärenden – stödja verksamheten med diverse ad hoc-uppgifter för att lösa dagliga behov och drift.
- Nå ut till potentiella B2B kunder - kontakta företag, boka möten och presentera våra produkter.
- Hålla e-post och korrespondens i ordning – organisera och följa upp kommunikation.
- Effektivisera interna processer – bidra till att skapa bättre strukturer för ökad produktivitet, säkerställa onboarding processer med ny personal etc.
- Delta i rekryteringsprocesser – hjälpa VD att hitta rätt talanger att tillsätta för olika tjänster.
- Schemalägga personal – hålla all personals arbetsplanering uppdaterad på topp och säkerställa bästa möjliga drift.
- Driva våra sociala medier och marknadsföring - skapa engagemang och nå ut till rätt målgrupper.
- Ansvara för grafisk design och uppdatering av material – hålla menyer, fysiskt material/posters och digitala kanaler/hemsidor aktuella enligt vår grafiska profil.
- Planera och organisera personalaktiviteter – bidra till en inspirerande och trivsam arbetskultur.
- Planera och marknadsföra säsongshändelser – säkerställa att aktiviteter som kanelbullens dag, fettisdagen, lucia och jul når rätt målgrupper, förbeställningar tas emot och förberedelser inför dessa.
Kvalifikationer - vi söker dig som:
- Är positiv, glad och genuint vill arbeta hos oss på Café Crema och vara en bidragande faktor för vår tillväxt och utveckling.
- Har förmågan att arbeta självständigt, prioritera arbetsuppgifter och lösa problem effektivt.
- Du ska även vara initiativrik, självgående och är samarbetsvillig med alla omkring än.
- Har den integritet och förmåga att hantera känslig information/sekretess som krävs för rollen.
- Är strukturerad, ordningsam och har god digital kompetens (t.ex. i Google Workspace).
- Har en relevant akademisk utbildning eller är i slutskedet av studierna, helst inom ekonomi/företagsekonomi, HR/personalvetenskap, Marknadsföring/kommunikation. värdesätter hur du är som person högst. (Meriterande)
- Har minst 2 års erfarenhet inom försäljning, kundservice eller liknande roller.
- Vet vad det innebär att visa och ta ansvar.
- Är ambitiös, driven och lösningsorienterad.
- Är flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
- Är bekväm med att arbeta i olika system och har ett tekniskt sinne. Du bör även ha ett intresse för sociala medier, grafisk design och trivs att arbeta digitalt.
- Har erfarenhet av eller kunskap i affärssystemet Fortnox samt sälj- eller kundtjänstroller (meriterande).
Högst meriterande om du har arbetat i café -resturang branschen och har barista kunskaper!
Personliga egenskaper
Du trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter och är både serviceinriktad och lösningsorienterad. Din förmåga att skapa och bibehålla långsiktiga kundrelationer kombineras med en stark känsla för struktur och noggrannhet. Du ska även älska att arbeta i en Café Branschen och har inget emot att behöva hoppa in och hjälpa till bakom bulldisken vid behov.
Vi erbjuder
- Möjligheten att arbeta i ett växande, rolig och fartfylld Café kedja med korta beslutsvägar, du har möjlighet att påverka och stora utvecklingsmöjligheter.
- En inkluderande företagskultur som uppmuntrar personlig tillväxt.
- Flexibla arbetstider och möjlighet till hybridarbete.
Praktisk information
- Omfattning: Deltid, ca 50-60%, med möjlighet till heltid på sikt. Däremot kan tjänsten att kombineras med en Barista/café biträde tjänst och vara heltid ca 100%.
- Placering: Hybrid (arbete både ute på fält, vid våra caféer och hemifrån).
- Startdatum: Omgående. Provanställning på 6 månader tillämpas.
- Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan