Biståndshandläggare

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • Inlagd: november 13, 2024
  • Yrkesområde: Hälso-, sjukvård, Omsorg
  • Ansök senast : november 30, 2024
  • Antal tjänster : 1

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan. ÄLDREENHETEN ansvarar för myndighetsutövning för personer över 65 år med primär inriktning traditionell äldreomsorg. Enheten består av områdeshandläggare, vårdplanerare, boendeuppföljare, boendesamordnare samt enhetschef. Jobba i Ekerö kommun Arbetsbeskrivning Biståndshandläggare har ett viktigt uppdrag – därför har vi satsat extra på dem. I Ekerö kommun är det nära till medborgarna – för att ge dem bästa service får du förutsättningar att göra skillnad på riktigt. Du har nära till chefer och får frihet under ansvar. Vi följer kontinuerligt upp arbetsbelastningen för att den ska kännas rimlig. För att trivas hos oss är du engagerad, genuint intresserad av att möta och förstå människor och nyfiken på att lära nytt och att utvecklas. Vill du bli en del av vårt härliga och engagerade gäng biståndshandläggare? För oss är arbetsglädje, engagemang och respekt viktigt. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och oss själva. I arbetet som biståndshandläggare på Äldreenheten får du ansvar för att på ett rättssäkert sätt utreda och bedöma behov och hjälpa våra seniorer att få det bistånd som denne är berättigad till. Arbetet är till stor del självständigt men en kollega är aldrig långt bort för att ge stöd. Vi har också regelbundet träffar i helgrupp för att tillsammans diskutera ärenden som har en mer komplex karaktär. Vi söker nu en kollega som vill möta kommunens äldre medborgare tillsammans med oss. Att arbeta med oss innebär att du får träffa våra seniorer i deras vardag, i deras hem och/ eller inom slutenvården. Som handläggare ansvarar du för att möten med brukare och anhöriga håller en god kvalitet samt att samverkan med både interna och externa aktörer leder framåt. Du kommer arbeta enskilt i många ärenden men är en del av en arbetsgrupp där dialog och samråd med dina närmaste kollegor och arbetsledare är en naturlig del av det dagliga arbetet. Du kommer få ta del av många levnadsberättelser och du kommer ges möjlighet att hjälpa våra seniorer att på bästa sätt bibehålla och upprätthålla en skälig levnadsnivå. Som nyanställd får du en individuellt anpassad introduktion för att komma in i arbetet på bästa sätt. Du får stöd och hjälp av både enhetschef, samordnare och erfarna kollegor. För att underlätta balansen mellan arbete och fritid finns möjlighet till flextid samt hemarbete när arbetet tillåter. Kvalifikationer För att du ska lyckas med uppdraget ska du: Du har Socionomutbildning eller annan högskoleutbildning inom social omsorg som vi bedömer likvärdig. Du bör ha goda kunskaper om lagar och förordningar inom verksamhetsområdet samt goda kunskaper i Officepaketet. Goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift. Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning likaså erfarenhet av att genomföra vårdplaneringar på sjukhus är meriterande men för dig som är ny inom området så finns vi här för att stötta dig i din nya yrkesroll. I Ekerö Kommun använder vi Pulsen Combine som verksamhetssystem, erfarenhet av verksamhetssystemet och Life Care som system vid utskrivning från slutenvården är meriterande. B-körkort är ett krav. Vi hoppas att just du vill arbeta tillsammans med oss och ser fram emot din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden. Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare Så tar du dig till Ekerö kommun Om Ekerö kommun Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina. Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt. Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post. Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.