Teamleader / teamchef till IT-servicedesk

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • Inlagd: september 06, 2024
  • Yrkesområde: IT, Data
  • Ansök senast : december 06, 2024
  • Antal tjänster: 1

För vår kund i Östersund söker vi nu efter en Teamleader/Teamchef för Servicedesk. I denna position kommer du att vara mitt i händelsernas centrum, där du tillsammans med ditt team ansvarar för att säkerställa att kundernas vardag fungerar smidigt. Arbetet kan vara intensivt, så det krävs att du kan hantera flera saker samtidigt, prioritera och kommunicera effektivt. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som ansvarig för teamet kommer du att leda och styra det dagliga arbetet, inklusive schemaläggning och planering för dina medarbetare. Du kommer även att vara delaktig i rekryteringsprocessen vid behov, samt hålla regelbundna teammöten och individuella samtal för att säkerställa kontinuerlig utveckling och stöd för varje individ. I din roll kommer du att utmana och utveckla arbetssättet inom teamet, med fokus på att effektivisera och förbättra leveransen. Genom att vara en del av ledningsgruppen bidrar du aktivt till att skapa en bättre arbetsplats och främja en positiv arbetsmiljö. Din profil och kvalifikationen Som teamleader / teamchef är du empatisk och lyhörd, vilket gör att du kan sätta dig in i varje medarbetares behov och situation. Du är bra på att motivera och inspirera andra och skapar en arbetsmiljö där alla känner sig inkluderade och hörda. Din kommunikationsförmåga är stark och du främjar en öppen dialog inom teamet, samtidigt som du ger konstruktiv feedback och stödjer varje medarbetares utveckling. Flexibilitet, tålamod och förmågan att hantera olika personligheter är nyckelfaktorer i ditt ledarskap, och du strävar alltid efter att hjälpa teamet att nå sina mål på bästa möjliga sätt.   Krav - Några års erfarenhet som teamleader / teamchef - Bakgrund inom IT eller backofficefunktioner - Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska  Meriterande Tidigare erfarenhet av att arbeta enligt ITIL-ramverket eller motsvarande utbildning   Om kunden Kunden är ett världsledande företag inom IT och kommunikation som erbjuder sina kunder kreativa lösningar, tjänster och produkter inom den digitala transformationen. Att arbeta här innebär frithet under ansvar, där utvecklingsmöjligheterna är stora. De erbjuder tillgång till olika interna- och externa utbildningsportaler.  Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.   Mer om oss: Centric är ett IT-företag med ca 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Emelie Flood +46734159378 [email protected]

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.