Systemförvaltare till Löneenheten

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • Inlagd: september 05, 2024
  • Yrkesområde: IT, Data
  • Ansök senast : oktober 03, 2024
  • Antal tjänster : 1

Är du initiativrik, modig och klurig problemlösare? Drivs du av att utveckla och medverka till effektiva lösningar för att tillgodose systemanvändarnas behov? Om ja, då kan du vara rätt person för oss! Vem är du? Vi söker en systemförvaltare som tycker att det är roligt att skapa moderna och ändamålsenliga lösningar för effektiv hantering av våra processer inom löneområdet. Uppdraget hos våra systemförvaltare ligger just nu i startgroparna för en spännande utvecklings- och förändringsresa. Du kommer att ha stora möjligheter att utveckla befintliga arbetssätt och strukturer! Låter rollen som något för dig? Läs vidare! Vi tror att du är utvecklings- och lösningsorienterad, relationsskapande och självgående. Du trivs i en roll där du får ta stort ansvar och driva dina arbetsuppgifter framåt, ta egna initiativ och etablera goda kontakter med kollegor och användare. Du är engagerad, positiv och mån om att förstå användarnas verksamhet och behov och håller en god kvalitet i det du gör. Vi söker dig som har arbetat som systemspecialist/systemförvaltare i minst 1 år och har erfarenhet av att jobba i Heroma. Vi ser gärna att du är utbildad lönespecialist och har tidigare erfarenhet av att ha jobbat med löneadministration samt har kännedom om kollektivavtalet Allmänna bestämmelser. Kunskap inom programmering och SQL/databashantering ser vi som ett stort plus. Det är viktigt att du har en fallenhet för IT och enkelt kan ta till dig hur olika system fungerar med utgångspunkt från ett användarperspektiv. Du behöver också ha en vilja och förmåga att kunna hålla i presentationer och utbildningsinsatser inför arbetsgrupper i olika storlekar. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Dina arbetsuppgifter Just nu gör vi ett stort översyns- utvecklingsarbete i vårt lönesystem Heroma för att effektivisera våra löneprocesser med fokus på digitalisering och användarvänlighet. Utifrån det behöver vi resursförstärka vårt team med ytterligare en person. Som ny medarbetare i systemförvaltargruppen blir du en av fem i teamet. Tillsammans kommer ni att arbeta med att ta fram effektiva, automatiserade och förbättrade metoder och funktionalitet, förvalta nya och befintliga systemlösningar samt kompetensutveckla våra användare i olika forum. Teamet har ett stort och viktigt uppdrag, då ni ser till att systemets inställningar är korrekta utifrån lagar och regler samt att det är användarvänligt för våra användare. I arbetsuppgifterna ingår även testning av funktionalitet, köra/skriva SQL-frågor, felsökning samt utveckla manualer och instruktioner. Som systemförvaltare för Heroma är du en del av löneenheten tillsammans med lönespecialister och lönekonsulter. I ditt vardagliga arbete har du varierande arbetsuppgifter som är både kort- och långsiktiga. Som systemförvaltare jobbar du som länken mellan lönehandläggare, förhandlare, systemleverantör, driftspersonal och våra användare. Ni arbetar i ett nära samarbete med andra enheter i kommunen samt samverkar med andra systemförvaltare inom kommun och region.  Hos oss arbetar vi teambaserat med fokus på service och smarta lösningar. Du får stora möjligheter att bidra med idéer, kunskap och erfarenheter. Vi har högt i tak och stöttar varandra i det dagliga arbetet.  Vilka är vi? Löneenheten tillhör HR-avdelningen i Norrköpings kommun, där vi tillsammans är cirka 60 kollegor uppdelade i fyra enheter. Vi har målsättningen att vara en HR-organisation i framkant som utmanar traditionella metoder. Inom vår enhet är vi 20 medarbetare som jobbar tillsammans för att säkerställa att rätt lön betalas ut. Enheten är uppdelad i tre arbetsgrupper; en inom system och två grupper inom lönehantering. Grupperna har olika ansvarsområden men samverkar och hjälper varandra över gränserna. Genom nära dialog ger vi ett professionellt stöd och god service till chefer och lönerapportörer i hela organisationen inom områdena systemförvaltning, löneadministration, utbildning och pension. Vi är ett härligt team som värnar om varandra och har en spännande utvecklingsresa framåt, där vi tillsammans strävar mot ökad kvalitét. Vi sitter i trivsamma lokaler på Slottsgatan 118, i nära anslutning till resecentrum. Hos oss har du möjlighet att till viss del jobba på distans. Genom tillitsbaserad ledning och styrning delegeras ansvar och du som medarbetare inbjuds till dialog och delaktighet. För oss är det viktigt att ta tillvara på din kunskap och din utvecklingsförmåga! Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Längd på anställning:   Tillträdesdatum:  Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, utifrån verksamhetens behov Sista ansökningsdatum: Den 3 oktober, vi gör urval löpande under ansökningstiden Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta lönechef Louise Pawlowski, 011-15 62 77, för frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist, 011-15 30 10.   KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.