Ekonomiadministratör till leverantörsreskontra

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • Inlagd: september 02, 2024
  • Yrkesområde: Kontor, Administration
  • Ansök senast : september 16, 2024
  • Antal tjänster: 1

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder. Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss! För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice ARBETSUPPGIFTER Vi är Göteborg. Nu behöver vi dig som vill arbeta med leverantörsreskontraprocessen och gillar att hålla många bollar i luften, samtidigt som du tycker om att ge god service. Enheten Ekonomihandläggning och utveckling svarar för delar av de gemensamma tjänsterna på ekonomiområdet för Göteborgs Stad. Service utförs för närmare 60 förvaltningar och av Göteborgs stad ägda bolag. Våra kollegor och samarbetspartners är ekonomer, administratörer och leverantörer i Göteborg. Enheten består av närmare 20 medarbetare, varav sju medarbetare ingår i arbetsgruppen för leverantörsreskontra. Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att delta i arbetet med stadens leverantörsreskontraprocess på uppdrag av Inköp och upphandlingsförvaltningen. Det innebär att du tillsammans med de övriga medarbetarna inom leverantörsreskontragruppen svarar för de olika arbetsmomenten som ingår, såsom postöppning samt skanning och verifiering av fakturor. Vidare i uppdraget ingår hantering av stadens leverantörsregister såsom upplägg och uppdateringar av leverantörer. Det inkluderar även att vara stöd och support till stadens ekonomiavdelningar samt stadens leverantörer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi eller administration och gärna någon form av påbyggnadsutbildning i form av yrkeshögskola eller andra högre studier som vi finner relevant. Du har arbetat något år i leverantörsreskontraprocess inom medelstora eller stora organisationer och har erfarenhet av den typen av processarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomisystemet Unit 4 (Agresso) och inköps-/fakturasystemet Proceedo (Visma). För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, trygg, stabil och ha lätt för att organisera och prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet. Ditt kontaktfält är brett vilket förutsätter att du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med kollegor i gruppen, inom den egna förvaltningen och med våra kollegor i staden. Att möta människor såväl via telefon som via skriftliga ärenden gör du på ett självklart och naturligt sätt då du har lätt för att uttrycka dig väl när du talar och skriver. Vi värdesätter även att du är en flexibel person som ser möjligheter i utveckling och förändring och gillar snabba tempoväxlingar. ÖVRIGT Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter. Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare! Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.