Account Manager till SAAB
- posted: oktober 29, 2024
- form-of-employment: Konsultuppdrag
- industry: Inköp, Transport, Logistik
- apply-by : roma-to-be-applied
- roma-no-of-positions: 1
- remote-detail-filter: På plats
Om rollen
Som Account Manager blir du en central del av Fighter Production inom Saabs affärsområde Aeronautics, med fokus på att säkra förutsättningar för produktionen och hantera kontakten med bolagets beställande enheter och externa partners. Du kommer att arbeta i gränssnittet mellan beställare och utförare, utveckla effektiva flöden och säkerställa att SAAB möter kundens krav på leveransprecision.
I rollen kommer du att:
- Agera navet i kommunikationen mellan beställare och produktion.
- Ansvara för planering och uppföljning av leveranser samt hantera nyckeltal (KPI) för att säkerställa leveransprecision.
- Bidra till att optimera processer för prognostisering, planering och utförande.
- Samarbeta med partners internationellt för att säkerställa smidiga arbetsflöden.
- Utveckla och effektivisera processer genom digitala verktyg för att öka servicegraden.
Din profil
Vi söker dig som:
- Har en teknisk eller ekonomisk högskoleutbildning, eller motsvarande erfarenhet.
- Har teoretiska kunskaper inom planering, logistik och lagerstyrning.
- Är självgående, strukturerad och analytisk med en god förmåga att se samband och helheten.
- Är van att samarbeta med både interna och externa parter och har en god kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
- Trivs med att driva ständiga förbättringar och effektiviseringar.
- Har goda kunskaper i affärssystem som IFS/ERP och Officepaketet.
- Erfarenhet från produktion är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att bidra till bolagets fortsatta utveckling.
Tjänsten kräver godkännande enligt säkerhetsskyddslagen, och för vissa positioner kan krav på visst medborgarskap förekomma.
Detta är initialt ett konsultuppdrag, men för rätt person finns det goda möjligheter till överrekrytering.
Ansök nu och bli en viktig del av Saabs framtid inom Aeronautics!
Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?
Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila konsultchef Stina Sibgård på [email protected].